Praktické informace o vykazování výkonů distanční komunikace
Svaz zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven sdružených ve SZP ČR publikoval informace týkající se nového výkonu 09557: telemedicína – videokonzultace vzdáleným přístupem.
Základní popis výkonu
Výkon je popsán jako videokonzultace pacienta s ošetřujícím lékařem, klinickým psychologem nebo klinickým logopedem pomocí vzdáleného přístupu. Tuto formu konzultace může iniciovat pacient i lékař. Využití výkonu 09557 je možné v dispenzární péči o pacienta, v případě změny jeho zdravotního stavu nebo ve chvíli, kdy je nutné jeho sledování, kontrola či udělení léčebné rady. Využívá se tehdy, když osobní kontakt s pacientem není možný nebo nutný. V případě preventivních prohlídek tento výkon použít nelze.
Další podmínky pro kód 09557
Výkon telemedicína – videokonzultace vzdáleným přístupem nenahrazuje telefonickou konzultaci a neslouží ani pro objednání na vyšetření nebo ke sdělení výsledku vyšetření. Tento výkon nepatří mezi kapitační výkony a lze ho využít jen pro registrované pacienty. Jeho vykazování a úhrada jsou podmíněny uzavřením dodatku s příslušnou zdravotní pojišťovnou.
- Ve zdravotnické dokumentaci je nutné uvádět důvod pro videokonzultaci, její obsah i výsledek.
- Ukládat se musí rovněž obrazová dokumentace, například formou náhledu snímku obrazovky probíhající videokonzultace, na němž je viditelný datum a čas jeho pořízení a identifikace obou stran.
U výkonu 09557, stejně jako u dalších výkonů pro distanční komunikaci, je akceptováno vystavení e-receptu, e-žádanky na laboratorní PCR vyšetření biologického materiálu na přímý průkaz SARS-CoV2 a e-neschopenky či elektronická komunikace související s administrací ošetřování člena rodiny.
(pak)
Zdroj: Výkony distanční komunikace. Svaz zdravotních pojišťoven ČR, 12. 10. 2020. Dostupné na https://szpcr.cz/.